W ostatnich latach coraz więcej osób prowadzi swojego bloga. Można wręcz powiedzieć, że ja grzyby po deszczu pojawiają się kolejne blogi modowe, kulinarne czy lifestylowe. Wymieniać moglibyśmy bez końca bo nie ma obszaru, w którym nie byłby prowadzony żaden blog. Problem zaczyna się w momencie, gdy chcemy aby nasza strona była częściej i więcej odwiedzana. Tutaj pojawia się temat pozycjonowania.

Jak pozycjonować blog? Jak robić to, nie narażając się na wysokie koszty? O czym warto pamiętać? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem krok po korku.

Zalety pozycjonowania bloga – SEO a blog

Na początek warto zaznaczyć, że pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ważne dla kogoś, kto na poważnie zajmuje się prowadzeniem stron internetowych. Dobrze jest wówczas zadbać o wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Spora część użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie sprawi więc, że w stosunkowo szybkim czasie poprawimy widoczność naszego bloga w danej wyszukiwarce. Zwiększymy również ilość odwiedzin na naszej witrynie.

To bardzo istotna sprawa, bo przecież jeśli ktoś znajdzie naszą firmę na Facebooku, to prawdopodobnie będzie chciał poszukać więcej porad czy produktów na witrynie. Warto więc, żeby użytkownik trafił do nas, a nie na stronę konkurencji.

Kobieta pracująca nad pozycjonowaniem bloga
Źródło: Pixabay

Jak dobrze i skutecznie wypozycjonować bloga

Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na to, jak dobrze i skutecznie wypozycjonować bloga. Korzystając z nich z pewnością nie będziesz musiał martwić się małą ilością wejść na stronę. Śmiało z nich korzystaj i ciesz się większymi przychodami. Oto najbardziej popularne działania dotyczące pozycjonowania bloga.

Treści i ich optymalizacja

Gdy masz już wybrane odpowiednie frazy należy przygotować pod nie właściwy content. Warto pamiętać, aby treści był przede wszystkim ciekawe, użyteczne i unikalne dla odbiorców. Nie należy kopiować ich z innych portali, bo Google bardzo łatwo to odkryje i uzna za plagiat.

Artykuły nie mogą być ani krótkie, ani długie. Muszą zwierać odpowiedzi na pytania, których użytkownik szuka. Ważne aby w treści znalazły się słowa kluczowe w odpowiedniej ilości. Nie może ich być dużo, żeby nie wyglądało to nienaturalnie. Warto używać odpowiednich nagłówków ze słowami kluczowymi. Jak najlepiej jest to robić? Przede wszystkim:

  • używaj słów kluczowych mieszając je z innymi wyrazami. Wszystko po to, aby treść o jej struktura wyglądały jak najbardziej naturalnie. Dzięki temu tekst będzie również przydatny użytkownikom,
  • nie kopiuj i nie duplikuj żadnych nagłówków,
  • używaj nagłówki odpowiednio do treści,
  • nie warto przesadzać z nagłówkami.

Nagłówki są istotnym elementem artykułu, ponieważ tekst jest wówczas bardziej czytelny i przyjazny dla oka użytkownika. A o to właśnie chodzi robotom Google. Nie zapominaj również o wypunktowaniach i boltowaniu.

Odpowiednie metadane

Warto również przed przed opublikowaniem artykułu zadbać o właściwy tytuł oraz meta description. To bardzo wpływa na pozycjonowanie. Dobrze jest więc poświęcić na to chwilę i wybrać odpowiednie frazy kluczowe. Metadane obrazują to, co znajdzie się w wyniku wyszukiwania. Gdy nasz blog funkcjonuje na WordPressie możemy w łatwy sposób edytować te elementy.

Przyjazny URL

Bardzo ważne jest aby używać tak zwanych przyjaznych linków, które są dla użytkowników przyciągające. Widząc dany link, użytkownik od razu wie, czego dotyczy. Jeśli wpisze się przypadkowy ciąg znaków, to będzie on wyglądał bardzo nieestetycznie. To ważna rzecz dla botów Google.

Linkowanie wewnętrzne

Dobrze jest dodawać do wpisów bezpośrednie odnośniki do innych artykułów czy podstron. Wpisy na blogu są świetnym miejscem do rozbudowy linkowania wewnętrznego. Warto więc z tej opcji korzystać. Dobrze jest korzystać z anchorów czy linków brandowych.

Nie należy jednak przesadzać z ilością tych linków, będzie to źle wpływało na odbiór całego tekstu przez użytkownika. Tak samo ucierpi na tym wartość artykułu.

Jak mierzyć efekty pozycjonowania bloga – SEO a blog

Jeśli wiesz już jak pozycjonować bloga, to z pewnością będziesz chciał mierzyć efekty tych działań. Potrzebujesz więc narzędzi, które ci w tym pomogą. To, czy SEO odnośnie twojej strony działa pokażą ci statystyki na przykład z Google Analytics czy Google Search Console. Te wtyczki bardzo łatwo możesz zainstalować na swoim blogu. Dzięki nim uzyskasz takie informacje jak na przykład:

  • liczbę odsłon poszczególnych wpisów,
  • ilość kliknięć w Google,
  • liczbę użytkowników,
  • wyszukiwarki, z jakich korzystano podczas wyszukiwania.
Kobieta pozycjonująca bloga
Źródło: Pixabay

Podsumowanie

Zdobycie pierwszych miejsc w pozycjach Google nie jest łatwym zadaniem. To często mozolna i powolna praca, która z pewnością wymaga ogromnych pokładów cierpliwości oraz zaangażowania właściciela portalu. Jednak są działania, które mogą przyspieszyć zdobywanie lepszych pozycji. Przestawiliśmy je w tym artykule i mamy nadzieję, że zaczniesz  z nich korzystać. Postępując zgodnie z naszym poradnikiem z pewnością zyskasz więcej czytelników z naturalnych wyników wyszukiwań.

People reacted to this story.
Show comments Hide comments
Comments to: Seo a blog – jak pozycjonować blog. Poradnik krok po kroku
  • 13 lipca 2022

    O! To jest bardzo przydatny artykuł dla mnie, jako młodego blogera. Dzięki!

    Reply

Write a response

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close