Marketing internetowy to dzisiaj właściwie bardzo oczywisty rodzaj reklamy dla niemal każdego przedsiębiorstwa. niemal każda firma reklamuje się dzisiaj w Sieci i powoli do lamusa odchodzą ulotki czy reklamy w prasie.

Czym dokładnie jest marketing internetowy? Jakie są jego rodzaje? Na czym polega? Jakie są jego zalety? I co jeszcze warto o nim wiedzieć? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

Czym jest marketing

Najprościej rzecz ujmując, są to wszystkie te działania przedsiębiorstwa, których główną funkcją jest sprzedaż towarów i usług. To zazwyczaj bardzo przemyślane strategie. Główną istotą marketingu jest przede wszystkim wolna wymiana i oferowanie docelowym odbiorcom produktów czy usług firmy. Wszystkie te towary mają oczywiście określoną wartość.

Dzięki działaniom marketingowym właściciel firmy odnosi skutki, docierając do coraz większego grona potencjalnych klientów, którzy zainteresowani są daną ofertą. Marketing realizować można przy pomocy przeróżnych narzędzi. Najogólniej marketing obejmuje:

  • wymianę informacji z rynkiem,
  • wykreowanie strategii wdrożenia towaru na rynek. To również analiza cen dotyczących rynku, określenie docelowej grupy odbiorców oraz opracowani form promocji i dystrybucji,
  • badanie oraz wszelkiego rodzaju analizy, które dotyczą końcowego efekty sprzedaży.
Grafika przedstawiająca sklep online
Źródło: Pixabay

Czym jest marketing internetowy

Marketing online to dzisiaj bardzo istotny aspekt nowoczesnego biznesu i nowoczesnego przedsiębiorstwa. Dzisiaj na rynku funkcjonuje wiele firm, które korzystają z tego rodzaju marketingu. Jest też oczywiście wiele firm , które właśnie zajmują się marketingiem internetowym. To przede wszystkim agencje marketingu internetowego. Takie przedsiębiorstwa kierują swoje usługi do naprawdę przeróżnych firm, z bardzo różnych branż.

Ten rodzaj marketingu obejmuje wszystkie te działania, które wspierają sprzedaż usług i towarów oraz kreują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w Sieci. Marketing sieciowy to działania, które niemal zawsze składa się z następujących etapów, które są ze sobą ściśle powiązane:

  • określenie strategii przedsiębiorstwa oczy danej jednostki biznesowej,
  • wskazanie na możliwości rynkowe,
  • określenie strategii marketingowej,
  • projektowanie oczekiwań potencjalnego klienta,
  • planowanie programu marketingowego oraz analiza jego wyników.

Narzędzia e-marketingu

Marketing internetowy, jak sama nazwa wskazuje, wykorzystuje Sieć oraz powiązane z Internetem kanały komunikacji. To przede wszystkim media internetowe oraz cyfrowe. Narzędzie internetowe tworzą najczęściej firmy z branży marketingu internetowego albo inne wyspecjalizowane w tym temacie. Przykładowe narzędzia, które wykorzystuje się w tego rodzaju marketingu to na przykład:

  • strony internetowe: Google Analytics, Hotjar, Google Speed Test,
  • monitoring sieci: Google Alerts, Mention, Social Mention, Buzzsumo,
  • social media: Hootsuite, social blade, Sotrender, Socjomatik,
  • grafika: Canva, Giphy, Snapseed,
  • marketing: Trello, Optimizely, HubSpot, Autopilot,
  • SEO: Senuto, Ahrefs, Semrush.

Jak widać po powyższym narzędzi do marketingu internetowego jest sporo. Wszystkie mają za zadanie wspieranie sprzedaży.

Rodzaje marketingu internetowego

Ten rodzaj marketingu występuje w kilku odmianach:

  • optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO). Celem tego działania jest podniesienie pozycji danego przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwarek Google. To łączy się oczywiście ze zwiększeniem ruchu na stronach, a co za tym idzie ze zwiększeniem sprzedaży produktów i usług.
  • pay per click (PPC). To z kolei odnosi się do reklam płatnych oraz promowanych wyników w wyszukiwarkach. Krótko mówiąc, gdy nie płacisz to reklama przestaje wówczas istnieć. PPC często odnosi się do reklam, które wyświetlane są na górze i po bokach strony wyników wyszukiwania. Ten rodzaj reklam pojawia się także podczas przeglądania Internetu czy pod filmami na YouTubie.
  • social media marketing. Zalicza się do niego to wszystko, co przedsiębiorstwo robi w mediach społecznościowych albo za ich pośrednictwem. Działania te wykraczają daleko poza publikowanie postów czy chociażby odpowiadania na komentarze. Wbrew pozorom social media marketing nie jest działaniem prostym, ale niejako skomplikowanym. Na pewno jest bardziej wymagający niż zarządzanie profilem osobistym na Facebooku.
  • marketing treści. Najprościej rzec ujmując, do tego rodzaju marketingu zaliczają się na przykład posty na blogu firmowym, e-booki branżowe, broszury czy podcasty. Oczywiście tego jest o wiele więcej i warto jest się przyjrzeć bliżej tego rodzaju marketingu. Marketing ten idealnie łączy się z innymi formami marketingu internetowego.
  • e-mail marketing. To nadal jedna z najbardziej skutecznych metod marketingowych. Mimo pojawienia się social mediów i aplikacji mobilnych. Chodzi tutaj na przykład o newslettery. Wszystkie kampanie tego rodzaju tworzą zazwyczaj specjaliści i profesjonalne firmy.
E-mail marketing
Źródło: Pixabay

To najbardziej podstawowe rodzaje marketingu, oczywiście jest ich jeszcze dużo więcej i warto się i przyjrzeć. To bardzo ciekawa tematyka, a marketing internetowy jest warty rozważenia w każdej firmie.

People reacted to this story.
Show comments Hide comments
Comments to: Marketing internetowy i jego rodzaje – sprawdź, co warto wiedzieć na jego temat
  • 6 sierpnia 2022

    Od lat używam e-mail marketingu i sprawdza się w moim biznesie w stu procentach! Ale wiadomo, że u każdego jest inaczej. Pozdrawiam!

    Reply

Write a response

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close