Oczywistym jest, że zasięg organiczny jest bardzo ważny przy prowadzeniu portalu albo sklepu internetowego. Chodzi o oferowanie usług czy sprzedaż towaru w formie online. Aby na bieżąco docierać do grup docelowych i nowych odbiorców coraz częściej wykorzystuje się reklamy. Są one dzisiaj właściwie bardzo oczywistym działaniem. Bardzo dobrze do tego sprawdza się narzędzie Google Ads. Na efekty takiego działania możemy liczyć już z dnia na dzień.

Czym jest reklama Google Ads? Jak działa? Jak i do czego można ją wykorzystać? I co jeszcze warto o tym wiedzieć? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem

Google Ads – czym jest

Najprościej rzecz ujmując reklama Google Ads to pewien system reklamowy. Pozwala on między innymi na tworzenie linków sponsorowanych, czy wyświetlanie reklam w różnej formie. Prościej mówiąc Google Ads pozwala przedsiębiorstwom wyświetlać produkty w różnych miejscach w Sieci. Zazwyczaj w wyszukiwarkach Google, na YouTubie czy innych platformach Google.

W obecnych czasach korzystanie z tego rodzaju działania marketingowego jest bardzo powszechne i przede wszystkim skuteczne. Niewątpliwie przynosi ogromne korzyści dla biznesu i firmy. Warto wiedzieć, że dzieje się tak zupełnie niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą początkującym, czy już bardziej profesjonalnym.

Grafika Google Ads

Grafika Google Ads

Grafika Google Ads
Źródło: Pixabay

Google Ads – jak działa

Przede wszystkim warto pamiętać, że Google Ads działa przez wybór słów kluczowych. Ich stawka jest zależna od popularności. Krótko mówiąc im bardziej popularne jest słowo kluczowe, tym oczywiście stawka będzie wyższa. Dzieje się tak dlatego, że konkurencja jest jednocześnie większa.

Model systemu można nazwać licytacyjnym. Podczas licytacji reklamodawca ogłasza dną konkretną kwotę, jaką firma może wydać na jedno kliknięcie, czyli CPP (ang. cost per click). Ważnym aspektem podczas licytacji jest również wynik jakości. Google bowiem wymaga, aby reklamy były jak najbardziej dopasowane do użytkowników. Wynik jakości obejmuje zarówno trafność, jak dobranie reklamy oraz witryny czy portalu docelowego.

Ogólnie nie ma minimalnej ani maksymalnej kwoty, jaką wydawca portalu może wydać na Google Ads. To wszystko zależy. Od czego? Przede wszystkim od dostosowania reklamy pod oczekiwania klienta.

Ważnym aspektem jest także ROAS. Czym to jest? To po prostu ocena zwrotu z nakładów na reklamę. Ta ocena pokazuje wartość konwersji przez koszt. Dzieje się to na poziomie każdego z elementów kampanii. to sprawia, że jesteśmy w stanie ocenić efektywność i powodzenie konkretnego elementu. Możemy również porównać go z różnymi innymi, a przez to wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Personalizacja Google Ads

Warto pamiętać, że reklamy nie muszą, a nawet nie powinny być kierowane do wszystkich użytkowników. Można je personalizować w taki sposób, aby trafiły do konkretnej grupy odbiorców. Tych, którzy danym produktem albo usługą są szczególnie zainteresowane. W tworzeniu Google Ads mamy możliwość sporego zawężenia odbiorców, na przykład do jednego miasta, płci czy choćby obszarów zainteresowań.

Wybrane przez nas parametry powinny zależeć od oferowanych usług czy towarów.  Bo przecież jeśli nasza kwiaciarnia znajduje się w Rzeszowie, to nie ma żadnego sensu reklamować ją wśród mieszkańców Gdańska. Gdy na przykład prowadzimy salon kosmetyczny dla pań, to warto zawęzić grupę odbiorców do tej właśnie płci.

Ogólnie rzecz biorąc chodzi głównie o to, żeby prawdopodobieństwo zainteresowania daną ofertą było oczywiście jak największe. Wszystko po to, by w bardzo efektywny sposób wykorzystać budżet, jakim dysponujemy.

Ciekawym rozwiązaniem jest również remarketing. Warto o nim tutaj wspomnieć, bo to rozwiązanie bardzo pomocne i w ostatnim czasie popularne. To nic innego jak kierowanie reklamy do tych, którzy już byli już wcześniej na naszym portalu i oglądali katalog. To każe nam przewidywać, że potencjalni klienci nabędą produkt, gdyż przecież już wcześniej wykazali zainteresowanie temu towarowi bądź usłudze.

Kobieta zajmująca się reklamą Google Ads
Źródło: Pixabay

Harmonogram wyświetlania reklam

Warto wiedzieć, że nie każda reklama ma pokazywać się ciągle, czyli 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. W momencie, gdy natychmiastowa reakcja na zgłoszenie użytkownika jest w danym przedsiębiorstwie ważna, to w harmonogramie dobrze jest uwzględnić godziny i dni pracy. Możemy również rozróżnić stawki CPC w różnym czasie.

People reacted to this story.
Show comments Hide comments
Comments to: Czym jest reklama Google Ads i jak działa – sprawdź jak możesz z niej skorzystać
  • 13 sierpnia 2022

    Reklama jest dzisiaj mega ważna w kontekście rozwoju biznesu, witryny czy sklepu online. Dobrze, że o tym piszecie, bo na pewno wiele osób skorzysta z tego artykułu.

    Reply

Write a response

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close