Nie ma chyba takiej branży, w której firmy nie konkurowałyby między sobą o klienta. Takim głównym narzędziem w tej walce niewątpliwie jest marketing. Rodzajów marketingu jest kilka, a jednym z nich jest content marketing, który zresztą staje się coraz bardziej powszechny i popularny.

Czym jest content marketing? Na czym polega? Jak działa? Dlaczego warto z niego skorzystać? I co jeszcze należy o nim wiedzieć? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Content marketing – czym jest i na czym polega

Najprościej rzecz ujmując, content marketing to docieranie do klientów przy pomocy treści. Oczywiście takich, które interesują klienta i są dla niego wartościowe. Takie treści mają za zadanie przekonać odbiorcę do podjęcia takiego a nie innego działania. Zazwyczaj chodzi o kupienie towaru albo usługi. Content marketing może przybierać różne formy i najczęściej są to blogi firmowe, kreatywne opisy produktów albo poradniki pisane przez dane przedsiębiorstwa.

Inaczej mówiąc, content marketing to marketing treści. Jego głównym celem jest pozyskanie stałych klientów. Do przedsięwzięcie ma doprowadzać do budowania intensywnych relacji na dłuższą metę. Działa content marketingu sprowadzają się przede wszystkim do:

  • kreowania oraz publikowania ciekawych treści,
  • przyciągania uwagi konkretnej grupy odbiorców,
  • budowania zaangażowania czy lojalności danej grupy odbiorców.

Content marketing to kreowanie różnego rodzaju treści oraz rozpowszechnianiu tychże w Internecie. Warto wiedzieć, że te treści mogą przybierać przeróżne formy. Są to głównie artykuły, webinaria, prezentacje multimedialne czy wszelkie grafiki i wykresy.

Grafika przedstawiająca content marketing
Źródło: Pixabay

Oczywiście istotna jest także sama treść, to, czy jest ona merytoryczna. To bardzo ważne dla klientów, aby z treści dowiedzieć się jak najwięcej. Często zdarza się również, że ten rodzaj marketingu jest realizowany również poza Siecią. Wówczas treści te są rozpowszechnianie za pomocą gazetek reklamowych, ulotek rozdawanych na ulicy, czy folderów branżowych.

Warto pamiętać, że content marketing to nie tylko teksty, choć właśnie z nimi głównie jest kojarzony. Inne formy tego rodzaju marketingu to również:

  • infografiki,
  • wideo,
  • podcasty,
  • audiobooki,
  • zdjęcia,
  • gify,
  • webinarium,
  • prezentacje multimedialne.

Dystrybucja

Oczywiście warty do zapamiętania jest fakt, że content marketing właściwie nie istniałby bez odpowiednio poprowadzonej dystrybucji. Wykreowanie dobrej treści to jedynie polowa sukcesu. Istotne jest wybranie właściwych kanałów dystrybucji do typu i formy reklamy i jej potencjalnych odbiorców. Użytkownicy content marketingu mają do wyboru sporo możliwości. Zaczynają od social media, poprzez mailing, aż po e-booki.

Jakie są korzyści content marketingu

Czy warto podejmować się tworzenia tego rodzaju treści i na poważnie zająć się content marketingiem? To pytanie zadaje sobie z pewnością wielu przedsiębiorców i właścicieli firm. Jakie więc korzyści niesie ze sobą ten rodzaj marketingu?

  • zwiększona sprzedaż. Podstawowym zadaniem content marketingu jest zwiększenie sprzedaży produktów i usług. To zresztą nic dziwnego, bo przecież o to właśnie chodzi we wszystkich rodzajach marketingu. Marketing ten polega na zaspokojeniu popytu i jego zwiększeniu. Sprzedawanie produktów dzięki content marketingu jest możliwe dzięki utworzeniu grupy oddanych czytelników i przedstawieniu im swojej oferty. Ci czytelnicy później zazwyczaj staje się klientami danego przedsiębiorstwa.
  • oszczędność. To zdecydowanie mniej kosztowny sposób na reklamę niż chociażby marketing w rozumieniu tradycyjnym. Nie trzeba wydawać wielu pieniędzy na reklamę przedsiębiorstwa w mediach. Zamiast tego dostarcza się wartościowy content na przykład poprzez bloga firmowego czy branżowe broszury. Na początku działań ta oszczędność nie musi być bardzo zauważalna, jednak później tą różnicę widać niemal gołym okiem.
  • lojalni klienci. To bardzo ważna zaleta content marketingu. Klienci przedsiębiorstw, którzy korzystają z tej formy marketingu są zdecydowanie bardziej aktywni. Tacy odbiorcy wykonują o wiele więcej zakupów w firmie. Bo dobrze ją znają, ufają jej i wiedzą, czego można się po firmie spodziewać. To wszystko prowadzi do zwiększenia sprzedaży i przychodów.
  • dochód z treści. Warto wspomnieć o tym, że zysk z tej formy marketingu może być zarówno pośredni, jak i bezpośredni. Wydając chociażby e-booki firmy zarabiają na samej publikacji, a więc bezpośrednio. Jeśli strategia marketingowa zostanie odpowiednio poprowadzona, to te zyski naprawdę mogą robić wrażenie.
Mężczyzna zajmujący się content marketingiem
Źródło: Pixabay
  • budowanie zaufania. Content marketing buduje szczególne zaufanie wśród swoich klientów. Dzieje się tak głównie poprzez udostępnianie treści. Takich, które dla odbiorców są niezwykle pomocne i wartościowe. Są również wartościowe i często rozwiązują problemy czytelników. Odbiorcy u takich zaufanych firm chcą kupować towary i usługi, gdyż najzwyczajniej w świecie czują się tam bezpiecznie i ufają jej.
People reacted to this story.
Show comments Hide comments
Comments to: Content marketing – na czym polega i dlaczego warto z niego skorzystać
  • 11 sierpnia 2022

    Czy właściciel portalu, który nie jest bardzo doświadczony w pisaniu może taki content robić sam? Czy lepiej skorzystać z pomocy profesjonalisty?

    Reply

Write a response

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close